Emiráty 2018

Pětihvězdičkový hotel, all inclusive ultra, cestovka, špičkový servis a cena jak za slušné auto - nic, co by lákalo cestovatele. Přesto jsem cítil, že po náročném jaru a stresujícím návratu ze Švédska je to to pravé pro moje tělo i duši. A tak pouhých 24h po návrati ze Švédska míříme v plné rodinné sestavě (Lenka, já a naše 4 děti) na pražské letiště. Praha hlásí 30 stupňů během dne a my v klimatizované hale čekáme na letadlo, které nás přenese do Spojených Arabských Emirátů.
   Tato arabská země nás vítá ještě větším horkem. Mobil ukazuje 39 stupňů a jedna paní nás straší, že v Dubaji bude 70. Uvidíme. Už jsem v pár 5* hotelech byl, ale to, co přinášel servis v našem hotelu, jsem nezažil. Špičková kuchyně, pěkné pokoje a hlavně fantastický servis vždy usměvavé a ochotné obsluhy se často nevidí. Méně nadšeni jsme byli z moře. Ono nějakých 38stupňů teplá voda moc neosvěží. Navíc fialová vlajka hlásila medůzy. Holt to není Chorvatsko. A tak jsme vzali zavděk hotelovým bazénem.
   Po dvou dnech válení přišla konečně nějaká akce. Před hotelem stojí objednané Mitsubishi Pajero a my vyrážíme z Perského zálivu do toho Ománského s nadějí větších vln v moři. Projíždíme pouští, menšími horami a zaprášenými městečky. Já samozřejmě fotím stará auta. Za hodinku jsme v cíli. Moře má větší vlny, ale to je tak všechno. Písek je rozpálenější než žhavé uhlíky a vedro nesnesitelné. Cokoliv vypijeme, jde přes kůži zase ven. Měníme plán a vracíme se do hotelu na pozdější oběd, sprchu, suché oblečení a vyrážíme do Dubaje. Ač nakoukneme na trh, většinu města poznáváme z oken klimatizovaného auta. To pokračuje i druhý den, kdy projíždíme místa, jež nás zajímají. Kluci fotí supersportovní auta, holky obdivují mrakodrapy. S menším nákupem v největším obchodním domě na světě, zmoženi horkem se vracíme večer zpět do hotelu. Tam ještě dva dny odpočíváme a pak již cesta zpět.
   I přes šílené peníze a ještě šílenější horko to byl příjemný výlet. Do Emirátů mám v plánu se vrátit, ale ne v srpnu a ne se válet na pláži.